Albin...

När jag gick i Sexan hade vi en tradition på skolan att sexorna skulle få in pengar till en skolresa till Göteborg (det var alltid Göteborg) och därmed Liseberg. För att få in pengarna sålde lotter och arrangerade disco, det här det intressanta kommer. Det var nämligen så att på ett disco kom en väldigt speciell liten person vid namn Albin....Denne Albin gick inte på vår skola men det kvittade för det var ju bara trevligt att folk utanför Norra Rörum kom (N. Rörum är antagligen en av de minsta ställen i världen...) till vårt lilla diskotek!
Dock så var den här Albin annorlunda, han hade (har???) en smått otrevlig vana som gick ut på att äta och dricka saker från golvet. Dessa förfriskningar som Albin intog (intar???) via golv var allt från popcorn till choklad och eventuellt lite gammal Fanta från förra discot för cirka tre veckor sen, när man tänker efter så måste Albin haft en massa sjukdomar under sin barndom (kanske nu också???).
Men för cirka sju veckor så fick jag återuppleva den underbara rädslan som existerar när man ser en människa av Albins karaktär, men nu fick jag se honom i ett helt nytt ljus, för det var nämligen så att jag var i Lund och där fick jag se denna...karaktär, speladespå en fiol samt att han hade en...kilt, på sig...Denna upplevelse var speciell, Albin från mellanstadiet stod där lång och blond med en fiol och en kilt och rockade loss på irländsk folkmusik med andra karaktärer som troligtvis var han familj. Jag var rädd, jag var omtumlad och jag doneradehelt omedvetet en tia (bara för det kunde jag inte köpe en läsk till filmen!!!) till bandet av ren traumatisk chock för att återigen se den gamle golvsnacksätandes Albin från mellanstadiet....


Kommentarer
Postat av: MC BAAAT

om det fanns flera "ALBIN" i världen skulle världen vara en bättre plats ... eller en fruktansvärd hippy hell ... Ponder on that y dontcha YEAH !!

2008-08-27 @ 22:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0