Jag är en Pucko...eller?

I våras var jag på en föreställning med Johan Glans (han e grymmast jag vet!) och denna föreställning uppfyllde alla förväntingar två  gånger om! Det fanns även en som skulle "värma" upp pupliken före man fick se "the real thing", denna uppvärmare var så klart en okänd ståuppare, och han hade ett skämt som gick på ett ungefär så här:
- Märket Festis har utvecklat så oerhört mkt sen jag var ung.
- När jag var i mina unga darr så var Festis en ful liten triangel i papp. (här gjorde hade en gest med sin hand för att visa ungefär hur stor förpackningen var...om det intresserar??)
- och man hade bara med den på utflykter för att har någonting att dricka.
- Numera har de ju en helt egen design som alla känner igen
-och så finns ju den häftiga slogan som de har "jag är en Fesits"  (här kommer slutklämmen)
- det kan man inte säga med en Pucko!! 

och hela pupliken skrattar, i för sig mest för att vara vänliga mot en rätt dålig komiker, men de skrattade i alla fall. Men jag fick en fundering...visst kan man säga att "jag är en pucko" lika väl som man kan säga "jag är en Festis", rent grammatiskt asså!!!
För när man tänker efter så är ju en pucko drycken Pucko, medans ett pucko är en mäniska som är lite dum i huvudet! Därför borde man rent grammatiskt kunna säga att man är en pucko likaväl som att jag är en festis....eller????
Det tåls att funderar på just därför att en tyzzzk från Bayern frågade mig om detta!



....Det finns ingen tyzzzk från Bayern som frågat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0