Ang. kontaktannonser

I tidningar finns det ju alltid en eller två sidor med kontaktannonser och många är det, som liksom jag älskar att skratta åt dessa människor. Som när det är någon som söker en vän "som älskar skogspromenader, och lösa korsord lika mycket som jag, måste dock vara under 50!" (det där var min förutfattande av hur en annons ser ut för ngn som söker en vän!), kom igen! det där är ju abnormalt roligt, men det är en sak som jag tycker är relativt inrtessant med vissa typer av sådana här annonser.
Dessa annonser är nämligen dem där det tillexempel är en man som söker en kvinna som han hade ögonkontakt med på pressbyrån och undrar ifall denna kvinna vill äta middag med honom....jag bara tänker att denna man måste antingen fått en enorm kärlek-vid-första-ögonblicket-upplevelse, eller så är han en galen psycho-killer som fått tag på ännu ett offer som han rituellt kan offra till sina inbillade gudar.  Det är antingen eller anser jag!
Och hur bra måste den där lilla kollen på varandra varit för att den ene (kvinnan) ska gräva runt i varje tidning för att få tag på den där manne som hon sett på pressbyrån????
Detta är mina tankar kring angående kontaktannonser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0